سبد خرید

فواید دم حیوانات | قصه های کودکانه

فواید دم حیوانات | قصه های کودکانه

5,0 rating based on 1,234 ratings
بنر تبلیغاتی

دم سنجاب

فواید دم حیوانات | قصه های کودکانه

بیشتر بخوانید: والدین بهترین الگو برای کودکان خود هساتند

یک روز سنجاب کوچولو روی درخت با مادرش به این ور و آن ور می رفت، بسیار شاد و سر زنده بود و از اینکه سالم بود خدا را شکر می کرد. یک از از روزهای آفتابی که سنجاب کوچولو روی درختی مشغول خوردن بلوط بود از مادرش پرسید:

دهانمان برای خوردن و نوشیدن است، چشم ها برای دیدن و گوش ها برای شنیدن، اما دم به چه درد می خورد؟ مادرش با خنده ای که روی لب داشت پاسخ سنجاب کوچولو را داد و گفت:

به این پرنده ی زیبا که در حال پرواز کردن است نگاه کن، به نظر تو دم او به چه درد می خورد؟ سنجاب کوچولو با دقت به او نگاه کرد و گفت هنگام پرواز دمش را بالا و پایین می کند و تعادلش را حفظ می کند و جهت پروازش را تعیین می کند، مادر گفت آفرین درست است.

به آن اسب که در مزرعه مشغول خوردن یونجه است هم نگاه کن، دم او به چه دردی می خورد؟ سنجاب کوچولو خنده ای کرد و گفت مادر دارد مگس ها را از خودش دور می کند، چقدر جالب است.

بیشتر بخوانید: قورباغه و گاو نر

فواید دم حیوانات | قصه های کودکانه

دم آهو جان او را نجات می دهد

فواید دم حیوانات | قصه های کودکانه

مادر به آهویی که کنار برکه استراحت می کرد اشاره ای کرد و گفت دم کوچک آن آهو می تواند او را از مرگ نجات دهد، سنجاب کوچولو گفت چگونه؟ مادر گفت هنگامی که حیوان درنده ای به او حمله می کند مایع سفیدی از دمش به بیرون پرتاب می کند تا دشمنش مسیر او را پیدا نکند، سنجاب که همینطور در فکر فرو رفته بود ناگهان پرسید پس دم پشمالوی ما چه کارآیی دارد؟

مادر به سمت او رفت و او را در آغوش گرفت و با مهربانی گفت فرزندم هنگامی که تو از درخت بالا می روی و می توانی برعکس روی درخت بایستی این دم توست که می تواند تعادل تو را حفظ کند و به تو کمک کند که به راحتی روی درخت بالا و پایین بروی. سنجاب کوچولو که تازه فهمیده بود دم در حیوانات چقدر اهمیت دارد بسیار دم خود را دوست داشت و از مادر بابت اطلاعات جدیدی که یاد گرفته بود تشکر کرد و به بازی روی درختان مشغول شد.

راستی! نظرات خود را زیر همین پست یا در صفحه اینستاگرام  با ما درمیان بگذارید

فواید خواندن قصه برای کودکان

خواندن داستان در شب برای کودکان باعث افزایش سطح هوشی کودک، افزایش عشق بین خانواده، بالا رفتن قدرت تخیل و تصور کودکان، بهبود در ادای کلمات و تقویت در گفتار آن ها، شنیدن صدای دلنشین مادر یا پدر قبل از خواب و تاثیر آرامش بعد از آن و ترغیب و ترویج کتاب خوانی برای کودکان باعث می شود که آن ها به کتاب و کتاب خواندن علاقه مند شوند.تیم ما درتلاش است تا سرگرمی ها و بازی هایی که بتواند در پیشرفت و ارتقا سطح هوشی کودکان شما کمک کند را به شما معرفی کنیم.

به همین دلیل ما در سرزمین عروسک مجموعه ای از قصه ها را برای سرگرمی کودکان گرد آوری کرده ایم تا به راحتی در دسترس شما عزیزان قرار بگیرد و با خواندن این قصه ها لحظات شادی را با کودکان خود بگذرانید

برای خواندن قصه ها کلیک کنید

از فروشگاه ما هم دیدن کنید

سرزمین عروسک

عروسک نمدی

Views: 773

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *