سبد خرید

تحقیق در مدرسه | قصه های کودکانه

تحقیق در مدرسه | قصه های کودکانه

5,0 rating based on 1,234 ratings
بنر تبلیغاتی

زنگ علوم

تحقیق در مدرسه | قصه های کودکانه

تحقیق در مدرسه | قصه های کودکانه

سپهر کلاس چهارم بود، آن روز در زنگ آخر درس علوم داشتند، خانم معلم به بچه ها گفت تا هفته ی آینده فرصت دارید راجع به یک جانور و مراحل رشد آن تحقیق کنید و نتیجه را در کلاس با هم بررسی کنیم.

وقتی زنگ مدرسه خورد سپهر به سرعت به طرف خانه رفت تا درباره ی این موضوع با خواهر بزرگترش مشورت کند، سیما دانشجوی رشته ی جانوری بود و سپهر از این بابت بسیار خوشحال بود که می تواند از خواهرش مطالب زیادی یاد بگیرد.

تحقیق در مدرسه | قصه های کودکانه

کمک گرفتن از بزرگ ترها

وقتی به خانه رسید تمام ماجرا را برای سیما تعریف کرد،ناگهان سیما یاد کودکی خودش افتاد و فکری به سرش زد و گفت: بیا در مورد قورباغه و اینکه چطور بزرگ می شوند تحقیق کن، این جانور بسیار جالب است. سپهر با خوشحالی نظر خواهرش را تایید کرد و شروع کرد به مطالعه درباره اینکه قورباغه از ابتدا چه شکلی است و چقدر زمان می برد تا به یک قورباغه ی کامل تبدیل شود.

سیما کتاب هایی راجع به رشد و نمو جانوران در اختیار سپهر قرار داد تا بتواند مطالب مورد نیاز خودش را از آن پیدا کند. ناگهان سپهر گفت: آیا این ها واقعا بچه قورباغه هستند؟ پس چرا شبیه ماهی ها می مانند؟ و در آب زندگی می کنند؟ سیما لبخندی زد و دقیقا یاد کودکی خودش افتاد که همین سوال را از مادرش کرده بود برای همین این موضوع را به سپهر پیشنهاد داده بود، چون خودش هم آن موقع از دیدن این همه تفاوت هیجان زده شده بود.

تحقیق در مدرسه | قصه های کودکانه

سیما گفت برادر کوچولوی من بله این ها همان قورباغه هایی هستند که بعدا می توانند بپرند و در خشکی زندگی کنند اما در ابتدا شکلشان مانند ماهی هاست و دست و پا ندارند.

سپهر بسیار شگفت زده شده بود و از اینکه این تحقیق را انجام می داد بسیار خوشحال بود

سیما در ادامه گفت وقتی قورباغه ها کوچک هستند مانند ماهی در آب شنا می کنند و آبشش دارند اما بعد از گذشت 40 روز دست و پا در می آورند و شش هایشان بزرگ تر می شود و می توانند هم در خشکی و هم در آب زندگی کنند.

سپهر مطالبی را که خواهرش گفت به صورت خلاصه نوشت و عکس های مربوط به مراحل رشد قورباغه را در کنار نوشته هایش چسباند و یک تحقیق زیبا و شگفت انگیز انجام داد و مطمئن بود که بچه ها هم با دیدن و شنیدن این مطالب بسیار تعجب می کنند.

آن روز سپهر از خواهرش تشکر کرد و خدا را شاکر بود برای داشتن همچین خواهری و با خودش گفت برای جبران زحمت های خواهرم باید برایش یک شاخه گل بخرم.

هفته ی آینده در زنگ علوم سپهر تحقیقش را به خانم معلم داد و برای بچه ها موضوع تحقیق را توضییح داد، همه از این مطلب بسیار خوششان آمد و او را تشویق کردند.

زنگ آخر وقتی سپهر به خانه می آمد برای تشکر از خواهرش یک گل از گلفروشی خرید و به خواهرش داد، سیما او را در آغوش گرفت و از محبت و مهربانی برادر کوچکش اشک شوق در چشمانش جاری شد.

راستی! نظرات خود را زیر همین پست یا در صفحه اینستاگرام  با ما درمیان بگذارید

فواید خواندن قصه برای کودکان

خواندن داستان در شب برای کودکان باعث افزایش سطح هوشی کودک، افزایش عشق بین خانواده، بالا رفتن قدرت تخیل و تصور کودکان، بهبود در ادای کلمات و تقویت در گفتار آن ها، شنیدن صدای دلنشین مادر یا پدر قبل از خواب و تاثیر آرامش بعد از آن و ترغیب و ترویج کتاب خوانی برای کودکان باعث می شود که آن ها به کتاب و کتاب خواندن علاقه مند شوند.تیم ما درتلاش است تا سرگرمی ها و بازی هایی که بتواند در پیشرفت و ارتقا سطح هوشی کودکان شما کمک کند را به شما معرفی کنیم.

به همین دلیل ما در سرزمین عروسک مجموعه ای از قصه ها را برای سرگرمی کودکان گرد آوری کرده ایم تا به راحتی در دسترس شما عزیزان قرار بگیرد و با خواندن این قصه ها لحظات شادی را با کودکان خود بگذرانید

برای خواندن قصه ها کلیک کنید

از فروشگاه ما هم دیدن کنید

سرزمین عروسک

عروسک نمدی

Views: 1484

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *