سبد خرید

سه اشتباه رایج والدین درتربیت فرزندان

سه اشتباه رایج والدین درتربیت فرزندان

5,0 rating based on 1,234 ratings
بنر تبلیغاتی

سه اشتباه رایج والدین درتربیت فرزندان که منجر به رفتارهای نادرست می شود

سه اشتباه رایج والدین درتربیت فرزندان

  1. حسادت
  2. مقایسه کردن
  3. تصدیق کردن

نگرش های درست در رشد کودکان

هنگامی که کودکان را تحقیر می کنیم، دیواری بین ما و کودک ساخته می شود که پیامد های منفی را به دنبال دارد. گاهی خانواده ها گمان می کنند این دیوار نشانه ای از احترام است در حالی احساساتی همچون ترس، خشم و بی ارزش بودن درون آن نهفته است.

پس باید ارزش هایی که بین ما و کودکانمان ساخته می شود را جدی بگیریم.

به جای اینکه کودکان خود را با دیگران مقایسه کنیم،به طور جداگانه آن ها را بپذیریم و به بهبود و پیشرفت های جزئی آن ها توجه کنیم.

به طور مثال برای تشویق فرزندتان به خوردن غذا بهتر است بگویید:  آفرین عزیزم، امروز بهتر غذا خورده ای و برنج خود را تمام کرده ای، بسیار از این بابت خوشحال هستم.

درک کودکان به جای سرزنش کردن آن ها

شما باید از کودکان خود سوال کنید، والدین باید در تمام مراحل پشت کودک خود باشند تا فرزندشان همیشه حقیقت را بگوید، اگر فرزند شما کار مثبتی انجام داد ستایش شما باعث تشویق او برای ادامه کارش می شود. مثلا اگر نمره ی آزمون او از 100، 90 شده باشد باید او را تشویق کنید و به او بگویید: تبریک می گویم، نتیجه ی زحماتت را دیدی، آفرین عزیزم.

بسیاری از ما توسط اشتباهات والدینمان زخمی شده ایم و از رفتارهای نادرست آن ها تاثیر گرفته ایم، و نتیجه این است که ما تمایل به تکرار اشتباهات مشابه پدر و مادرمان با فرزندان خودمان داریم.

مشاوره کودک و خانواده

بنابراین گاهی اوقات ما نیاز به هشدار داریم و اینکه از کاستی های خودمان محافظت کنیم. برای مثال: در کنترل کردن خشم خود مشکل دارید، در حالی که روی خود کار می کنید اما ممکن است به دلیل وجود خشم و بازگو کردن جملات تاسف بار هم طرف مقابل خود را ناراحت کنید و هم بعد از فروکش شدن خشمتان از گفتن آن ها پشیمان شوید. پس نکته ی اساسی است که فرزندان خود را چگونه تربیت کرده و سعی کنیم رفتارهای نامناسب و اشتباهی را انجام ندهیم، والدین اولین الگوی کودکان هستند.

بسیاری از بیماری های روحی و روانی ناشی از انتقادات والدین، تحقیر و مقایسه با نیت های خوب است،

اما عدم آگاهی والدین از این رفتارها و شیوه ی تربیتی نادرست، کودکان را تحت تاثیر قرار داده و

دچار انواع بیماری های روحی و روانی می کند.

فروشگاه سرزمین عروسک

تیم مشاوره  تخصصی دال لند می تواند در این مسیر راهنمای شما عزیزان باشد

ما درباره ی کودکان همه چیز می نویسیم!!!

سرزمین عروسک

عروسک نمدی

Views: 59

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *