سبد خرید

غذاهای مقوی برای چاق شدن کودک

غذاهای مقوی برای چاق شدن کودک

5,0 rating based on 1,234 ratings
بنر تبلیغاتی

کودک شما چگونه چاق می شود؟

غذاهای مقوی برای چاق شدن کودک

یکی از عناصر مهم در هر رژیم غذایی متعادل، چربی است یا بهتر بگوییم نوع سالمی از چربی است. در این مقاله قصد داریم شما را با غذاهای مقوی برای چاق شدن کودک آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

مغز علاوه بر حریص بودن، یک عضو پر از چربی نیز می باشد. تقریبا 2/3 مغز انسان را چربی تشکیل می دهد.مغز برای کارکرد خود نیاز به عناصر مهمی دارد که از جمله آن ها اسیدهای چربی هستند که بدن انسان قادر به تولید آن نمی باشد و لذا مجبوریم آن ها را به شکل غذا به مغز خود برسانیم.

ترس از چاقی

به طور کلی موضوع چربی بنا به دودلیل، یکی ترس از چاقی و دیگری ترس از حمله قلبی، باعث شده است که مردم نسبت به این حقیقت که بعضی از چربی ها خصوصا برای کودکان که مغزشان در حال رشد است بسیار ضروری و حیاتی است، واقف نباشند.

شیر مادر حاوی 50 درصد چربی بوده و متخصصان کودک به والدین توصیه می کنند که مصرف چربی سالم را برای کودکان زیر دو سال محدود نکنند؛ چرا که مغز این کودکان با سرعت زیادی در حال رشد بوده و به شدت به چربی سالم که در شیر مادر وجود دارد نیازمند است.

قصه صوتی رایگان: من مامان خودمو میخوام

توصیه می شود که درست مثل بزرگسالان، کودکان نیز به موازات رشدشان از مصرف چربی های اشباع شده که در چربی های حیوانی و در کره و… وجود دارد اجتناب کرده و به جای آن از روغن های گیاهی و چربی های سالم استفاده کنند. همچنین مصرف غذاهای سرخ کردنی نیز بایستی به حداقل تقلیل یابد.

امگا 3 و امگا 6

در اوایل دهه 1990، پژوهشگران ژاپنی بین مصرف چربی و سلامت کودکان عنصر مهمی را کشف کردند.  آن ها به این نتیجه رسیدند که کمبود چربی سالم یا امگا 3 می تواند اختلالات و مشکلات رفتاری در بخش عظیمی از نسل نوجوان در جوامع صنعتی ایجاد نماید.

در گذشته در رژیم غذایی افراد دو چربی مهم وجود داشت که امگا 3 و امگا 6 را در بر می گرفت. امگا 3 غالبا در روغن ماهی و امگا 6 در روغن گیاهی، گوشتی و محصولات لبنی یافت می شود. نیاکان شکارچی ما این روغن ها را تقریبا به اندازه کافی مصرف می کردند، با گذشت زمان، این نسبت، تغییر کرد و مردم کمتر به خوردن ماهی روی آوردند و به جای آن امروزه مصرف امگا 6 حدود 20 برابر بیشتر شده است.

تاثیرات مثبت امگا 3 بر سلامت کودکان

در حقیقت مصرف امگا 3 از رژیم غذایی بسیاری از کشورهای پیشرفته، همچنین از رژیم غذایی بسیاری از گیاهخواران نیز حذف شده است. ثابت شده است که در میان بیماری های عصر جدید، کمبود امگا 3 نقش زیادی در حواس پرتی و مشکلات یادگیری کودکان ایفا می کند.

پژوهشی که در سال 2005 در کشور انگلستان صورت گرفت نشان داد که مصرف روغن ماهی در امر تمرکز و یادگیری و پیشرفت تحصیلی کودکان و در بهبود خوانش پریشی آن ها نقش بسزایی داشته است. یکی از متخصصان علم تغذیه در دانشگاه لندن نشان داد مغز کسانی که امگا 3 مصرف می کنند نسبت به مغز کسانی که امگا 6 مصرف می کنند فعال تر و سریع تر عمل می کند.

راستی! نظرات خود را زیر همین پست یا در صفحه اینستاگرام  با ما درمیان بگذارید

برای خواندن قصه ها کلیک کنید

از فروشگاه ما هم دیدن کنید

سرزمین عروسک

عروسک نمدی

Views: 1649

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *