سبد خرید

وظایف پدر نسبت به فرزند

وظایف پدر نسبت به فرزند

5,0 rating based on 1,234 ratings
بنر تبلیغاتی

وظایف پدر

درباره وظایف پدر در تربیت فرزند چه می دانید؟

وظایف پدر نسبت به فرزند

تغییر وضعیت پدران در طول نسل گذشته مانند تغییراتی که بر مادران امروزی رخ داده است بسیار عمیق و گسترده بوده است.

وقتی در پایگاه اجتماعی زنان، تغییرات مهمی رخ داد در اهمیت خانواده و جایگاه پدر که قبلا حامی و نان آور خانواده بود نیز تغییراتی حاصل شد و آنان به راحتی حاضر نبودند نقش سنتی

خود را تحت عنوان حامی و نان آور خانه کنار گذاشته و از این علاقه مندی به راحتی دست بکشند.این مشکل زمانی حادتر شد که با ورود زنان به بازار کار و فعالیت اجتماعی در صنایع سنگین، زمینه و فرصت شغلی مردان به شدت رو به کاهش گذاشت و در نتیجه به بیکاری گسترده آنان منتهی گردید.

بیشتر بدانید : ویژگی کودکان با هوش

از طرف دیگر در خانه نیز نقش پدران به شدت کم رنگ شد. وقتی مردان دیدند که زنان هم نقش نان آوری خانواده و هم نقش تربیت فرزند را به عهده گرفته اندبسیاری از آنان در این که پس

نقش آن ها چیست، حیران و سرگشته ماندند.

تردید پدران در فرزند پروری

در مطالعه ای که در سال 2004 در کشور انگلستان صورت گرفت مشخص شد که پدران به خاطر رخداد چنین وضعیتی احساس در حاشیه بودن و افسردگی دارند و نسبت به مهارت های فرزند پروری خود، دچار تردید هستند.

ماریان سالزمن در مطالعه خود که در سال 2005 صورت گرفت در کتاب خود تحت عنوان “آینده مردان”، بر این موضوع تاکید می کند که تغییرات رخ داده در زندگی مدرن امروزی، بیشتر از زنان، مردان را تحت تاثیر قرار داده و سازمان روانی آن ها را به هم ریخته است.

جامعه شناسی به نام لوری تیلور می گوید که پدران امروزی که زمانی بین خانه و دنیای بیرون از خانه نقش میانجی را بازی می کردند، اکنون وقتی می بینند که همسران آن ها سرکار رفته

و کودکانشان از طریق تلویزیون و بازیهای رایانه ای خود را به تنهایی سرگرم می کنند و نقش بیولوژیکی خود را تا حد زیادی از دست داده اند، احساس درماندگی، سرگشتگی، نا امیدی،

افسردگی و بی حاصلی می کنند.

وظایف پدر نسبت به فرزند

اگر پدر و مادر امروزی هر دو به یک اندازه از وخامت اوضاع کنونی با خبر باشند، قطعا کودکان آن ها به آن اندازه باخبر نیستند.

والدین نسبت به فرزندان خود، در مورد زندگی و مهارت او، بیشتر می دانند؛ لذا بر عهده والدین است که این گونه مهارت ها و آگاهی ها را به فرزندان خود منتقل کنند.

روانشناسان اظهار می دارند که امروزه روابط پدر و فرزند نسبت به روابط پدر و فرزندی که در گذشته رایج بوده کاملا متفاوت است و در برگیرنده شوخی ها، اذیت کردن ها و بازی های

فیزیکی زیادی که در خارج از خانه و در هوای آزاد صورت می گیرند، می باشند.

پدر شجاع، مادر خطر گریز

پدران امروزی نوزادان خود را با شور و شوق زیادی روی پاهای خود می نشانند و کودکان خود را تشویق می کنند تا در بازی های خود، شجاعت زیادی به خرج دهند که اغلب، مخالف با طبیعت مادرانی است که اساسا با خطرجویی و انجام کارهای خطرناک میانه خوبی ندارند.

پدران امروزی شاید به این دلیل که در مورد نقش سنتی خود دچار تردید هستند، دست به چنین کاری می زنند.

پدر؛ الگوی پسر

تاثیر پدران بر فرزندان خصوصا فرزندان پسر، موضوعی کاملا روشن و حیاتی است. پدر برای پسر، الگوی بسیار مهمی در زندگی محسوب می شود.

بسیاری از پژوهش های صورت گرفته نشان می دهند که نبود پدر یا نماد پدری، مشکلات زیادی را بر فرزندان، خصوصا فرزندان پسر ایجاد می کند.

پژوهشی که در آمریکا صورت گرفته است نشان می دهد که 70% از مردان بزهکار، خشونت طلب و جنایت کار در خانواده هایی بزرگ شده اند که فاقد پدر یا نماد پدری بوده اند.

وظایف پدر در قبال دختر

وجود پدر برای فرزند دختر نیز بسیار حائز اهمیت است. دختران می توانند با سپری کردن اوقات با پدرانشان و تقسیم کردن علایق شان با آنها، عزت نفس خود را نیز افزایش دهند.

حجم گسترده ای از تحقیقات مرتبط با نقش پدر در امر فرزند پروری نشان می دهد که وجود پدر در پیشرفت تحصیلی و رفتار اجتماعی و سلامت روانی دخترها، نقش بسیار مهمی را ایفا

کرده  و نشان دهنده این حقیقت است که وجود پدر برای رشد سالم فرزند، عنصری زائد نمی باشد. یکی از نشانه های پدرخوب بودن این است که به علایق فرزندان خود توجه نموده و در کنار

آن ها وقت بگذرانند. تنها در این صورت می توان گفت که پدر بودن مانند مادر بودن، امری کاملا طبیعی است.

برای این منظور نیازی به کسب مهارت های بسیار خاص و یا ویژگی های منحصر به فرد نیست بلکه آن چه که برای تحقق این امر لازم است، اختصاص دادن زمان و توجه کافی به فرزند است.

راستی! نظرات خود را زیر همین پست یا در صفحه اینستاگرام  با ما درمیان بگذارید

برای خواندن قصه ها کلیک کنید

از فروشگاه ما هم دیدن کنید

سرزمین عروسک

عروسک نمدی

Views: 181

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *