سبد خرید

علت پرخاشگری کودک

علت پرخاشگری کودک

5,0 rating based on 1,234 ratings
بنر تبلیغاتی

توقف پرخاشگری در کودکان

علت پرخاشگری کودک

علت پرخاشگری در کودک می تواند ریشه در مسائل مختلف داشته باشد. به ندرت کودکی پیدا می شود که گاه و بی گاه قشقرق راه نیندازد. وقتی فرزندتان واقعا از شدت خشم به گریه می افتد، جیغ می کشد و یا حتی کسی را می زند،احتمالا به دو دلیل چنین می کند؛

یکی آنکه از شما یا از موقیعتی که در تعارض با خواست اوست خشمگین است و با این کار می خواهد خشم اش را بروز دهد. دلیل دوم به مرور زمان بوجود می آید و آن از این قرار است که کودکان چهار، پنج یا شش ساله در عمل یاد می گیرند که با کج خلقی می توانند به آن چه که می خواهند دست یابند.

هر قدر که والدین در برابر کج خلقی ها تسلیم شوند ، به همان میزان، کودکان، در کج خلقی به عنوان راهی برای گرفتن چیزی از بزرگسالان مستعد تر می شوند. در حقیقت کودک در می یابد که می تواند با کج خلقی حرفش را به کرسی بنشاند.

فرزندان چه موقع کج خلقی می کنند؟

اکثر کودکانی که دستخوش مشکل خشم و عصبانیت اند، تاحدی به شکلی پیش بینی پذیر کج خلقی می کنند، والدین نیز پیشاپیش از زمانی که احتمال وقوع کج خلقی بیشتر است، اطلاع دارند. به کودکانی بر میخوریم که قبل از رفتن به مدرسه، پیش از وقت خواب یا شایع تر از همه، وقتی انجام کاری را از آن ها میخواهند که تمایل انجامش را ندارند، کج خلق می شوند.

اولین قدم برای یافتن علت پرخاشگری کودک

اولین اقدام والد برای رفع مشکل کج خلقی، مشخص کردن زمانی است که کودک احتمالا بیشتر از همیشه به آن متوسل می شود. برای انجام این کار به هفته گذشته یا چند هفته قبل فکر کنید و ببینید آیا به یاد می آورید که دقیقا کی، کجا و در چه اوضاع و احوالی فرزندتان کج خلقی کرده است؟

  • آیا کج خلقی بیشتر در خانه، مدرسه، یا در مکان های عمومی دیگر(فروشگاه، اتومبیل، رستوران یا در خانه خویشاوندان) روی می دهند؟
  • آیا در ساعت خاصی از روز پیش می آیند؟
  • آیا کج خلقی ها با پدر یا مادر، با هردو و یا وقتی هیچ کدام حضور ندارند، بروز می کنند و آیا پدر و مادر هر دو به یک روش با کج خلقی کودک روبرو می شوند؟
  • چه چیزی در یکی دو هفته گذشته کودک را به کج خلقی کشانده است؟ آیا در واکنش به یک وضع تعارضی خاص یا محرومیت کودک به طریق معینی بوده است؟
  • برای مهار کردن هر یک از کج خلقی ها چه کرده اید؟ آیا آن هارا نادیده گرفتید، کودک را سرزنش یا تنبیه کردید، از خواست خود کوتاه آمدید، سعی کردیدبرای کودک خشمگین استدلال کنید یا با کج خلقی ها به طریقی متفاوت و مناسب موقعیت، مواجه شدید؟

لطفا تجربیات خودتان را زیر همین پست با ما درمیان بگذارید…

راستی! نظرات خود را زیر همین پست یا در صفحه اینستاگرام  با ما درمیان بگذارید

برای خواندن قصه ها کلیک کنید

از فروشگاه ما هم دیدن کنید

سرزمین عروسک

عروسک نمدی

Views: 59

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *