سبد خرید

کودکان غمگین و روش صحیح برخورد با آن ها

کودکان غمگین و روش صحیح برخورد با آن ها

5,0 rating based on 1,234 ratings
بنر تبلیغاتی

آشنایی کودکان با غم و اندوه

کودکان غمگین

کودکان غمگین و روش صحیح برخورد با آن ها

در فرهنگ عامه، این عقیده وجود دارد که گریه کردن هنگام چیره شدن غم و غصه بر انسان راه حل خوبی است. خودداری از گریستن، خم به ابرو نیاوردن، مردانگی و قوی بودن در برابر نا ملایمات، از عقاید متعصبانه ی عهد دقیانوس است.

بچه های امروزی حق دارند هر قدر بخواهند گریه کنند و به طور حتم در این گونه مواقع، کسی به آن ها لقب « بچه نق نقو » نمی دهد. گریه کردن گاهی امری کاملا طبیعی و ضروری مانند نفس کشیدن است.

خودداری از گریستن نه تنها به معنای قدرتمند بودن نیست، بلکه باعث تشدید ناراحتی هم می شود. شما می خواهید با خاطرات گذشته زندگی کنید و از رویارویی با زمان حال، احساساتی شدن، برخورد با مردم و یا هر چیز که جدایی که جدایی یا مرگ را برایتان تداعی کند، وحشت دارید.

اگر بدانید گریه کردن تا چه اندازه می تواند اندوه را از شما دور کند، با آن مقابله نمی کنید و هر مشکلی را راحت تر می پذیرید. در دهه اخیر، کشف شده است در بدن انسان هنگام گریه کردن ماده ی شیمیایی از خانواده اندورفین آزاد می شود که راه سلول های عصبی اندوه را مسدود می سازد و گاه حالت بی حسی ای در فرد به وجود می آورد که از رنج بیش از حدی که در مواقع ناگوار مانند مرگ عزیزان به انسان دست می دهد، جلوگیری می کند. این ماده ی شیمیایی در دانه های اشک نیز یافت می شود. این ماده ترکیبی مشابه مورفین و اثری نیز مانند آن دارد.

کودکان غمگین

 

کمک به کودکان برای برخورد صحیح با غم و اندوه

Sad baby

غمگین شدن، روند خاصی دارد و بدون آنکه ما نقش زیادی در آ« داشته باشیم، مراحل خود را طی می کند. همه ما مجبوریم با واقعیات زندگی کنار بیاییم. مثلا باید سعی کنیم در برابر گریه فرزندمان عکس العمل درستی داشته باشیم.

اغلب بچه ها دلشان می خواهد در آغوش گرفته شوند، گاهی هم تمایل دارند تنها بمانند. بنابراین، آن ها احساسات متفاوتی دارند. اگر احساس آن ها را به خوبی درک کنیم، در واقع به فرزندمان این اجازه را می دهیم که راحت باشد: «حق داری گریه کنی.» « این واقعیت دردناکی درباره پدربزرگ است.» « من هم غمگین هستم. »

زمانی که فرزند شما پریشان و سردر گم شده است، می توانید قدری برای او توضیح دهید: « کسری، دوست خوبی برای تو بود. واقعا ارزشش را دارد این قدر برایش ناراحت باشی.» « گریه کردن، اغلب با احساس نا خوشایندی همراه است، این طور نیست؟»

در این مواقع سعی کنید مشکل کودک خود را به بهترین روش برطرف کنید تا او سریعا غم و اندوه را از خود دور کند و بتواند در مسیر زندگی صبور باشد و اتفاقاتی که ممکن است در آینده برایش به وجود بیاید را به شکل ساده تری حل کند.

فروشگاه سرزمین عروسک

راستی! نظرات خود را زیر همین پست یا در صفحه اینستاگرام  با ما درمیان بگذارید

ما درباره ی کودکان همه چیز می نویسیم!!!

سرزمین عروسک

عروسک نمدی

Views: 174

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *