سبد خرید

مشاوره تخصصی، نیاز والدین در تربیت فرزندان

مشاوره تخصصی، نیاز والدین در تربیت فرزندان

5,0 rating based on 1,234 ratings
بنر تبلیغاتی

روش های علمی تربیت فرزندان، جایگزین روش های سنتی

در مقاله ی مشاوره تخصصی، نیاز والدین در تربیت فرزندان ، قصد داریم تا از اهمیت استفاده از تجربیات افراد آگاه و با دانش چون مشاوران کودک، در تربیت فرزندان با شما عزیزان سخن بگوییم. با ما همراه باشید

مشاوره تخصصی، نیاز والدین در تربیت فرزندان

احتمالا کودکی که سراسر دوران کودکی خود را بدون هیچ مشکلی سپری کند، هنوز متولد نشده است. همه ی کودکان گاه و بی گاه از خود بدرفتاری هایی نشان می دهند که باعث نگرانی و نا امیدی والدینشان می شود، یا در موارد معینی نمی توانند چنان که باید رفتار کنند، یا در فراگیری مهارت هایی مربوط به خویشتن داری که دستیابی به آن ها در نخستین سال های زندگی ضروری است، دچار مشکل می شوند.

بیشتر بخوانید: آموزش شستن دست ها به کودکان

مشاوره تخصصی، نیاز والدین در تربیت فرزندان

اهمیت مشاور

سرشت کودکی، با وظایف و چالش هایش و سرشت کودکان که تجارب بسیار اندکی در روند زندگی دارند، عملا بروزِ گاه و بی گاهِ مشکلاتِ رفتاری را اجتناب ناپذیر می کند.

وقتی والدین بفهمند که چکونه پاداش هایی را برای اعمال فرزندشان مقرر کنند که مهارت های رفتاری کودک را تقویت و از مشکلات رفتاری مدام جلوگیری کنند، و عملا هنگامی که چنین اصولی را به مرحله ی اجرا درآورند، بسیاری از الگوهای بدرفتاریِ رایج، بدون کمک دخالتِ عامل بیرونی رفع می شوند.

مشاوره تخصصی، نیاز والدین در تربیت فرزندان

با همه ی این ها در مواقع معینی والدین و کودکان می توانند از مشاوره ای تخصصی ویژه برای کمک به رفع مشکلات رفتاری کودک بهره مند شوند.

مثلا در این موارد خاص باید از متخصص کمک بخواهید:

  • به نظر می رسد که فرزندتان باوجود آن که از روش هایی چون منزوی سازی یا توجه مثبت برای تقویت رفتار خوب، استفاده کرده اید، واکنشی نشان نمی دهد و فکر می کنید روش ها باید بیشتر با اوضاع منطبق شوند
  • فرزندتان افسرده و غمگین است، یا کارهایی می کند که ممکن است به خودش آسیب برساند
  • پرسش هایی درباره رشد عاطفی و تحصیلی فرزندتان دارید و صرفا مایلید آن ها را با متخصص درمیان بگذارید.

مشورت با متخصص در چنین مواقعی مهم است. با همه ی این احوال متاسفانه بسیاری از والدین به اطلاعات راهنما در مورد یافتن متخصصی که بتواند در زمینه ی مشکلات رفتاری، توصیه های عملی و مناسبی در اختیارشان قرار دهد، دسترسی ندارند.

سایت سرزمین عروسک با ارائه خدمات مشاوره تحت نظر مجرب ترین مشاوران، دانش روز در تربیت کودک را در اختیار والدین قرار خواهد داد.

راستی! نظرات خود را زیر همین پست یا در صفحه اینستاگرام  با ما درمیان بگذارید

برای خواندن قصه ها کلیک کنید

از فروشگاه ما هم دیدن کنید

سرزمین عروسک

عروسک نمدی

Visits: 420

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *