سبد خرید

آموزش شستن دست ها به کودکان

آموزش شستن دست ها به کودکان

5,0 rating based on 1,234 ratings
بنر تبلیغاتی

شستشوی دست ها

آموزش شستن دست ها به کودکان

آموزش شستن دست ها به کودکان

شستشوی دست ها می تواند از بیماری های اسهال و عفونتی مانند: سرماخوردگی، آنفولانزا، کرونا و … جلوگیری کند. شستن دست ها روشی آسان، ارزان و مؤثر برای جلوگیری از شیوع میکروب ها و سالم نگه داشتن کودکان و بزرگسالان است. وقتی خانواده شما سالم است، دیگر لازم نیست نگران غیبت در مدرسه، کار یا فعالیت های دیگر باشید و می توانید در کمال سلامتی هدف های خود را دنبال کنید.

به کودک خود کمک کنید تا مهارت های شستشوی دست را بیاموزد

والدین و سرپرستان نقش مهمی در آموزش کودکان برای شستن دست ها دارند. اگر شروع به تدریس در سنین پایین کنید ، شستن دست می تواند به یک عادت سالم مادام العمر تبدیل شود.

به کودکان خود بیاموزید در زمان هایی مانند: قبل از خوردن غذا، هنگام وارد شدن به منزل، زنگ تفریح ها در مدرسه، بعد از بازی در کوچه یا ورزشگاه ها، قبل از خوردن هر گونه خوراکی، در رستوران ها قبل از خوردن غذا و … حتما دست های خود را بشویند تا از ورود هر گونه آلودگی، ویروس، باکتری و قارچ ها به درون بدن خود جلوگیری کنند.

می توانید برای کودکان لجباز یا سر به هوا و یا ترغیب اکثر کودکان به این کار، شستن دست ها را به یک بازی تبدیل کنید و یا اینکه همزمان با شستن دست ها یک شعر بخوانید، تا جذب شوند.

تذکر مکرر بدهید

آموزش شستن دست ها به کودکان

ایجاد مهارت های شستشوی دست به زمان نیاز دارد. در ابتدا ، کودک شما به یادآوری منظم در مورد نحوه و زمان شستن دست ها نیاز خواهد داشت. به ویژه لازم است که به کودکان یادآوری شود که دست های خود را بعد از استفاده از توالت ، قبل از غذا، بعد از دست زدن به حیوانات خانگی، بعد از بازی در خارج از خانه و بعد از سرفه، عطسه یا دمیدن بینی خود بشویید. اما وقتی دست شستن به یک عادت تبدیل شود و به طور منظم باشد، آنها این کار را در طول زندگی خود انجام می دهند.

آموزش شستن دست ها به کودکان

الگوی کودکان خود باشید

کودکان خردسال با تقلید از رفتارهای بزرگسالان در زندگی خود نکات بسیاری را می آموزند. وقتی در کارهای روزمره ی خود شستن دست ها را فراموش نکنید، در اصل این کار را به کودکان خود هم آموزش داده اید. آن ها بهترین تقلید کننده ها هستند.

آب و صابون بهترین پاک کننده

آموزش شستن دست ها به کودکان

شستن دستها با آب و صابون بهترین راه برای خلاص شدن از میکروب ها و ویروس ها است. اگر صابون و آب در دسترس نیست، از یک ضدعفونی کننده دست: مانند الکل استفاده کنید که حداقل 60 درصد الکل داشته باشد و دست های خود را در اسرع وقت با آب و صابون بشویید.

قصه های صوتی رایگان

دستمال مرطوب نوزاد

دستمال مرطوب بچه ها ممکن است دست های شما را تمیز به نظر برساند، اما به گونه ای طراحی نشده اند که میکروب ها و ویروس های موجود روی دست را از بین ببرند، سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند که در صورت امکان دست ها را با آب و صابون بشویید.

به یاد داشته باشید که شستن دست ها را به یک عادت سالم در خانه، مدرسه و محل بازی تبدیل کنید!

راستی! نظرات خود را زیر همین پست یا در صفحه اینستاگرام  با ما درمیان بگذارید

برای خواندن قصه ها کلیک کنید

از فروشگاه ما هم دیدن کنید

سرزمین عروسک

عروسک نمدی

Visits: 866

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *