سبد خرید

رابطه تغذیه و ذهن کودکان

رابطه تغذیه و ذهن کودکان

5,0 rating based on 1,234 ratings
بنر تبلیغاتی

تاثیر تعذیه بر ذهن کودکان

در این مقاله قصد داریم تا به رابطه تغذیه و ذهن کودکان بپردازیم. در اوایل قرن بیست و یکم مردم کشورهای توسعه یافته ناگهان متوجه شدند که در حال نابودی کودکان خود هستند. غذایی که در دهه ی گذشته به کودکان خود داده ایم از نظر تغذیه از ارزش غذایی بسیار کمی برخوردار بوده است.

تغذیه و ذهن کودکان

این غذاها به جای اینکه سلامت جسمانی کودکان را تضمین بکنند صرفا آن ها را همه ساله چاق تر و ناسالم تر کرده اند.

در مورد اینکه این گونه غذاها به مغز کودکان ما آسیب نیز رسانده اند جرو بحث زیادی وجود ندارد. در سمپوزیوم بین المللی مغز و یادگیری که در سال 2003 در کشور آلمان برگزار شد شرکت کنندگان در آن اظهار داشتند که اگر به رژیم غذایی کودکان خود توجه کافی مبذول نکنیم به احتمال زیاد در آینده با مشکلات مربوط به تحلیل قوای مغزی کودکان مواجه خواهیم شدکه این امر به نوبه خود به مشکلات یادگیری آن ها منجر خواهد شد.

چطور چنین چیزی در دنیای مدرن و توسعه یافته در حال رخ دادن است؟

گویی هیچ اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی متعادل نداریم و دولت های جهان هیچ گونه راهنمایی هایی را در زمینه هرم غذایی به شهروندان خود ارائه نمی دهند! حال آن که اینطور نیست و کشورهای مختلف جهان هرکدام به شیوه خاص خود در این زمینه به ارائه اطلاعات لازم پرداخته اند.

در سال 2005 وزارت کشاورزی آمریکا هرم غذایی این کشور را ارتقا داد بنابراین این که کودکان ما به چه شکلی باید تغذیه شوند بسیار واضح است اما متاسفانه برنامه ای برای دنبال کردن این خط مشی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: تربیت کودک دوساله

در دنیای چند رسانه ای که با سرعت برق در حال پیش روی است فقط والدین نیستند که در تغذیه کودکان خود نقش بازی می کنند بلکه فرهنگ کشور نیز در این امر نقش بازی می کند و با وجود این که والدین از خطراتی که کودکان را تهدید می کنند به خوبی باخبر هستند اما خنثی کردن اثرات مخرب دنیای امروزی بسیار دشوار است.

تغذیه و ذهن کودکان

هله و هوله کودکان

غلی رغم اطلاعات زیادی که درباره اثر مخرب این گونه خوردنی ها وجود دارد با این حال هنوز هم در بین جوامع غربی خصوصا در بین کودکان ما بسیار شهرت و محبوبیت دارند.

یکی از دلایل این شهرت و محبوبیت این است که این گونه خوردنی ها در دنیای امروزی که اط نظر وقت در تنگنا هستیم خیلی سریع آماده می شوند و آسان ترین راه برای رفع گرسنگی به حساب می آیند؛ حتی خوردن این گونه غذاها هم خیلی وقت گیر نمی باشد.

این گونه غذاها را می توان بدون نیاز به بشقاب و قاشق و چنگال و غیره، صرفا با دست و نوشابه های گاز دار را مستقیما از قوطی آن خورد.

علاوه بر این غذاهایی مثل سوسیس، کالباس، همبرگر و پیتزا که به راحتی  از طریق دست قابل خوردن هستند به دلیل اینکه حاوی مقادیر زیادی نمک، روغن و افزودنی های غذایی و غیره و خوشمزه هستند اما فاقد کیفیت غذایی مطلوب هستند.

نوشابه های گازدار هوس شدید ما به شیرینی را مرتفع می کنند چون در برگیرنده ی مقدار زیادی شکر هستند .

بیسکوئیت ها و شکلات ها نیز همین طور اما از طرف دیگر، در صورت زیاده روی بر سلامت جسمانی و روانی کودکان، اثرات بسیار مخربی می گذارند.

راستی! نظرات خود را زیر همین پست یا در صفحه اینستاگرام  با ما درمیان بگذارید

برای خواندن قصه ها کلیک کنید

از فروشگاه ما هم دیدن کنید

سرزمین عروسک

عروسک نمدی

Views: 49

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *