سبد خرید

خوردن شیرینی برای کودکان مضر است!

خوردن شیرینی برای کودکان مضر است!

5,0 rating based on 1,234 ratings
بنر تبلیغاتی

هجوم کودکان به سوی خوردن شیرینی جات

شیرینی برای کودکان مضر است

خوردن شیرینی برای کودکان مضر است!

مغز یک عضو حریص است و تقریباً یک سوم خونی که از قلب به آن می‌رسد را به انضمام اکسیژن و مواد غذایی نیاز دارد تا به طور موثر به کار خود ادامه بدهد، که در صورت محرومیت از این ها به طور موثر به کار خود ادامه نخواهد داد.

بنابراین وجود یک رژیم غذایی متعادل برای کارکرد بهینه مغز لازم و ضروری است، به همین ترتیب یک رژیم غذایی مناسب برای رشد و یادگیری کودکان بسیار ضروری است. پر کردن شکم آن ها از غذاهای ناسالم نه تنها سلامت جسمانی شان را به خطر می اندازد، بلکه فعل و انفعالات مغزی آنها را نیز تهدید کرده و در نتیجه امر یادگیری کودکان را به مخاطره می اندازد.

یکی از علل اصلی این مورد شکر است که کودکان آن را به عنوان یک منبع عمده غذایی مصرف می کنند. آن ها روز را با خوردن غلات شیرین آغاز می‌کنند و در میان وعده غذایی خود به خوردن نوشیدنی های گازدار خوردن کیک و بیسکویت و تخته شکلات و آبنبات رو می‌آورند.

بیشتر بخوانید: آموزش شستن دست ها به کودکان

مصرف زیاد قند

خوردن شیرینی برای کودکان مضر است!

قند به عنوان سوخت بدن در صورت زیاد شدن بدترین ضربه به بدن می باشد، چون باعث می شود که سطح قند خون بدن به شدت افزایش یابد که در بسیاری از کودکان به بیش فعالی و رفتار تکانشی منجر می شود که این امر نیز به نوبه خود به ناتوانی کودک در یادگیری می انجامد. از طرف دیگر سطح بالای قند خون فوری پایین می آید و باعث می شود که بدن کودک به قند زیادی تمایل داشته باشد.

کودک در حالت معلق باقی می ماند و نمی داند که آیا برای روبه راه کردن وضع جسمانی بایستی به خوردن قند بیشتر رو بیاورد یا اینکه آن وضع اسف بار و عجیب و غریب را تحمل بکند. به همین ترتیب، خوردن پیوسته غذاهای ناسالم و پر از قند به کودکان آسیب می رساند. بدون تردید، مصرف مدام قند فراوان به چاقی مفرط در کودکان می انجامد. نوشیدنی ها و مواد غذایی پر از قند تامین کننده فیبر غذایی برای کودکان نبوده و آن ها این مواد را صرفاً از طریق مصرف مواد غذایی سالم مثل میوه، سبزی، مواد لبنی و میوه های مغزدار و حبوبات و غلات به دست می آورند.

این بدان معناست که کودکانی که به خوردن مواد غذایی پر از قند تمایل دارند احتمال زیادی وجود دارد که به کمبود ویتامین ها و مواد معدنی گرفتار شوند که در رژیم غذایی متعادل به طور طبیعی وجود دارد. برای مثال، در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۵ در بنیاد مواد غذایی انگلیس صورت گرفت معلوم شد که ۵۰ درصد کودکان به دلیل نداشتن رژیم غذایی متعادل، ویتامینA و ۷۵ درصد آن ها روی را که هر دو برای رشد بدن ضروری است وارد بدن خود نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: مهارت نه گفتن به کودک دو ساله

شیرینی برای کودکان مضر است

تغییرات احتمالی کودکان در سنین مختلف

خوردن شیرینی برای کودکان مضر است!

مطالعات درازمدتی که در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی صورت گرفت نشان می دهد که اگر رژیم غذایی کودکان در سه سال نخست زندگی فاقد انواع و اقسام مواد معدنی باشد احتمال زیادی وجود دارد که در سن ۸ سالگی کودکانی تحریک پذیر و پرخاشگر بوده و در سن ۱۱ سالگی مستعده تقلب و ناسزا گفتن و در سن ۱۷ سالگی مستعد دزدی و زورگویی باشند.

چندین سال است که مطالعات کودکان مبتلا به خوانش پریشی مکرراً نشان داده است که کمبود شدید انواع مواد معدنی و ویتامین ها در بدن کودکان معمولاً به افزایش مصرف مکمل‌های غذایی در آنها منجر می شود، که در صورت داشتن رژیم غذایی متعادل نیازی به مصرف این مکمل ها نیست مصرف بیش از حد قند مطمئن ترین راه خروج از رژیم غذایی متعادل می باشد.

یکی از دانشمندان دانشگاه آکسفورد اظهار می دارد که شواهدی در دسترس است که نشان می دهد مواد غذایی مناسب می تواندبه رشد جسمی کودکان کمک فراوانی بکند. مهمتر از آن اینکه اگر رژیم غذایی به دقت مورد استفاده قرار گیرد می تواند به رشد کودک کمک کرده و از توقف آن جلوگیری کند.

راستی! نظرات خود را زیر همین پست یا در صفحه اینستاگرام  با ما درمیان بگذارید

برای خواندن قصه ها کلیک کنید

از فروشگاه ما هم دیدن کنید

سرزمین عروسک

عروسک نمدی

Visits: 783

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *